.

Sunday 26 October 2014

Kursus Linux Web Server Hardening & Maintenance

Assalamualaikum  dan Salam Sejahtera,

Alhamdulillah,  pada 20 Oktober 2014 dan 21 Oktober 2014 pihak Two Sigma Techonologies telah menganjurkan Kursus Linux Web Server Hardening & Maintenance di RHR Hotel @ Uniten, Kajang. Seramai 11 orang peserta telah menghadiri kursus ini yang berjalan selama 2 hari. Selain itu, semua para peserta telah memberi maklum balas yang positif  kepada pihak Two Sigma Techonologies yang telah mengendali kursus ini dengan lancar tanpa sebarang masalah.

Wajah-wajah peserta kursus

Sepanjang kursus ini berlangsung, para peserta telah diajar tentang evolusi teknologi Apache Web Server dan teknik mengkonfigurasi Apache. Kursus ini dijalankan pada platform Linux yang menggunakan Centos sebagai sistem operasi pelayan. CentOS merupakan solusi yang terkenal dikalangan system admin selain Debian dan Ubuntu untuk digunakan sebagai sistem operasi pelayan kerana kematangan distro tersebut serta kestabilannya.

Suasana di Bilik Kursus

Objektif Kursus Linux Web Server Hardening & Maintenance :
  1. Mengetahui tentang Apache httpd
  2. Memasang dan mengkonfigurasi Apache menggunakan httpd.conf
  3. Mengkonfigurasikan Virtual Hosts, Alias, and Directory serving
  4. Memahami tentang Apache Logs: Access logs, error logs, and custom logs
  5. Membuat persediaan Apache dengan SSL (https)

Sijil diberikan kepada peserta

Secara keseluruhannya, peserta berasa amat seronok dan berpuas hati sepanjang menyertai kursus ini. Pihak Two Sigma Technologies mengucapkan ribuan terima kasih kepada para peserta di atas kerjasama yang diberikan. Semoga para peserta dapat memanfaatkan ilmu yang dipelajari dengan sebaik-baiknya.

Untuk makluman semua, pihak Two Sigma Technologies akan menganjurkan pelbagai kursus IT secara public sepanjang tahun 2014. Anda boleh melawati laman sesawang kami di www.training.2-sigma.com untuk melihat jadual kursus yang akan dijalankan. Jika berminat, sila hubungi kami di talian 03-61880601 ataupun menerusi emel sales@2-sigma.com untuk mendapatkan kandungan kursus atau keterangan  yang lebih lanjut.

0 comments:

Post a Comment