.

Wednesday 20 August 2014

SanDisk Ultra Fit USB 3.0 Flash Drive Mampu Memindahkan Filem Penuh HD dalam masa 40 saat

SanDisk Ultra Fit USB 3.0 Flash Drive Mampu Memindahkan Filem Penuh HD dalam masa 40 saat

Pernahkah anda menyalin atau memindahkan fail filem (movie) atau lain-lain fail yang besar seperti fail windows installation, fail office installation  yang besar dari komputer ke thumbdrive atau external hardrive? Ia akan mengambil masa yang lama sehingga berjam-jam jika menggunakan flash drive biasa..

Sebuah perkakasan penyimpanan data mudah alih dengan kecepatan yang tinggi kini banyak dipasaran. Terbaru adalah produk dari SanDisk bernama Ultra Fit USB 3.0 Flash Drive yang menjanjikan kemampuan pemindahan data yang  tinggi. Hal ini kerana flash drive itu hadir dengan teknologi NAND Flash yang lebih cepat dibandingkan hardisk biasa yang berasaskan rotasi mekanikal.

Flash drive terbaru dari SanDisk ini mempunyai kecepatan mengirim data hingga 130MB per saat. Kecepatan pengiriman data itu lebih tinggi dibandingkan dengan perkakasan yang serupa dari Apacer yang mampu mengirimkan data dengan kecepatan sebesar 105 MB per saat. Dan dengan kecepatan pemindahan datanya yang tinggi tersebut, flash drive terbaru dari SanDisk ini pun dapat memindahkan filem penuh HD dalam masa hanya 40 saat.
 Flash Drive SanDisk Ultra - Zoom In

 Saiz Sebenar Apabila Flash Drive SanDisk Ultra Terpasang di USB Port Notebook

Flash Drive SanDisk Ultra Tanpa Casing Luar - Zoom In

Terdapat tiga pilihan kapasiti flash drive yang disediakan oleh SanDisk, iaitu versi 16GB, 32GB serta yang terakhir adalah 64GB. Khusus untuk model 64GB, pihak SanDisk menyediakan proteksi enripsi 128-bit. Dengan begitu, kecepatan pemindahan data dari perkakasan tersebut pun boleh mengalami penurunan masa menjadi ke angka 100 MB per saat.


0 comments:

Post a Comment