.

Thursday 16 October 2014

Kursus Latihan Perisian “Proteus PCB Design Level 2+”

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Pada 06 Oktober 2014 hingga 08 Oktober 2014 yang lalu, pihak Two Sigma Technologies telah mendapat jemputan daripada Pusat Latihan Teknologi Tinggi (Adtec) Batu Pahat, Johor untuk mengendalikan Kursus Latihan Perisian “Proteus PCB Design Level 2+. Kursus yang dijalankan selama 3 hari yang bermula pada pukul 9 pagi dan berakhir pada pukul 5 petang  itu telah dihadiri seramai 10 orang peserta di kalangan tenaga pengajar Pusat Latihan Teknologi Tinggi (Adtec). Alhamdulillah, kursus ini berjalan dengan lancar tanpa sebarang masalah dan para peserta juga telah memberikan maklumbalas yang positif.


Untuk makluman semua, perisian Proteus merupakan satu perisian komputer yang berfungsi untuk membuat simulasi rangkaian elektronik yang boleh ditukar (convert) ke layout PCB yang boleh dicetak. Antara objektif latihan ialah:
  • Para peserta dapat menguasai ISIS Schematic Capture - ISIS terletak di tengah-tengah sistem Proteus, dan jauh lebih baik daripada pakej skematik yang lain. Ia menggabungkan reka bentuk persekitaran yang berkeupayaan untuk menentukan kebanyakan aspek penampilan lukisan. Sama ada keperluan dalam reka bentuk kompleks untuk simulasi dan susun atur PCB, atau penciptaan skema menarik untuk penerbitan. 
  • Selain itu, peserta juga dapat memahami dan menguasai ARES PCB layout yang digunakan untuk membuat modul layout PCB. ARES juga boleh menyokong sehingga 16 layer yang berintegrasi dengan program skematik ISIS yang berkemampuan untuk menentukan informasi routing pada litar skematik

  • Peserta juga dapat menguasai Simple Basic Simulation yang berkaitan dengan Proteus PCB Design Level 2+
Kesimpulannya, para peserta yang menghadiri kursus ini dapat menggunakan proteus secara berkesan dalam membina litar elektronik skematik  dan dijanakan kepada plotter

Untuk makluman semua, pihak Two Sigma Technologies akan menganjurkan pelbagai kursus IT secara public sepanjang tahun 2014. Anda boleh melawati laman sesawang kami di www.training.2-sigma.com untuk melihat jadual kursus yang akan dijalankan. Jika berminat, sila hubungi kami di talian 03-61880601 ataupun menerusi emel sales@2-sigma.com untuk mendapatkan kandungan kursus atau keterangan  yang lebih lanjut.

0 comments:

Post a Comment