.

Thursday 11 September 2014

Kursus Android Application Development

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia.

Baru-baru ini Two Sigma Technologies telah menganjurkan Kursus Android Application Development bertempat di RHR Hotel @Uniten, Kajang. Kursus ini dihadiri oleh 5 orang peserta yang terdiri dari pelbagai jabatan dan organisasi selama 4 hari bermula pada 8 September 2014 hingga 11 September 2014. Kursus yang dijalankan dari pukul 9.00 pagi sehingga 5.00 petang ini mendapat maklum balas yang positif dari peserta-peserta sepanjang kursus dijalankan.



Untuk makluman semua, kursus ini mendedahkan para peserta mengenai kaedah untuk membangunkan aplikasi berasakan Android dari awal pembangunan dan sehingga aplikasi tersebut digunakan. Disamping itu, peserta sangat bertuah kerana diajar untuk mengintegrasikan aplikasi dengan perkakasan seperti Gps, Maps API, Camera, SQL Lite Database,File dan hubungan ke Internet.

Tenaga pengajar memberikan tunjuk ajar kepada peserta


Antara objektif kursus ini ialah ;
  1. Pendedahan asas mengenai sistem operasi Android.
  2. Tatacara pembangunan aplikasi berasaskan Android.
  3. Tatacara penggunaan peranti Android dengan lebih berkesan.
Antara kelebihan kursus ini ialah ; 
  1. Mampu menguasai alat-alat (tools) asas dalam pembangunan aplikasi android menggunakan Eclipse bersama Android Developer Tools (ADT).
  2. Mampu menguasai fungsi-fungsi asas didalam aplikasi android seperti memasukkan data, proses dan paparan.
  3. Turut didedahkan integrasi aplikasi seperti aplikasi maps dan kamera.
Sesi penyampaian sijil kepada peserta kursus


Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada para peserta kerana menyertai kursus anjuran pihak Two Sigma Technologies ini. Semoga peserta-peserta dapat manfaatkan ilmu yang telah diperolehi dan menggunakan sebaiknya untuk meningkatkan prestasi diri dan organisasi.

Jika anda berminat untuk kami mengendalikan Kursus Android Application Development di tempat anda , sila hubungi kami di talian 03-61880601 ataupun menerusi emel sales@2-sigma.com untuk mendapatkan kandungan kursus atau keterangan  yang lebih lanjut.

0 comments:

Post a Comment