.

Monday 3 March 2014

Kursus PHP Secure Programming / Web Security

Kursus PHP Secure Programming / Web Security



‘Secure Programming’ atau pengaturcaraan selamat adalah satu cabang teknologi yang semakin mendapat perhatian. ‘Bugs’ atau kelemahan ditemui secara berterusan dalam pelbagai aplikasi dan sistem. Kelemahan ini bukanlah muncul dari pelayan atau rangkaian, namun berpunca dari kod sumber yang terhasil dari pengaturcaraan yang kurang menitikberatkan dari segi keselamatan.

Kursus PHP Secure Programming ataupun dikenali juga PHP Web Security bertujuan untuk memberikan pendedahan perkara asas berkaitan dengan pengaturcaraan yang selamat khususnya dalam aturcara PHP. Dewasa ini, terdapat berbagai kaedah yang digunakan untuk membolosi sistem yang dibangunkan, seperti menggunakan perisian dan perkakasan atau manipulasi kelemahan sistem tersebut. Dengan menghadiri kusus ini, peserta akan memahami konsep yang digunakan oleh penceroboh dan kaedah untuk menghindarinya. Kursus ini memberikan pendedahan kepada peserta tentang tatacara yang perlu diikuti dan difahami untuk meminimumkan kesan sekiranya berlaku serangan atau kerosakan. Peserta juga akan didedahkan dengan kaedah untuk menulis aturcara yang diluar jangka oleh pelatih berpengalaman yang disediakan. Selain itu juga, kursus yang disediakan ini memberikan pendedahan kepada peserta tatacara yang perlu diikuti dan difahami untuk meminimumkan kesan sekiranya berlaku serangan atau kerosakan. Selain itu juga, kakitangan yang menyertai kursus ini juga akan didedahkan dengan kaedah untuk menulis aturcara yang diluar jangka oleh pelatih berpengalaman yang disediakan.

Semasa kursus ini juga, peserta akan diterangkan dengan prinsip asas “Defense In Depth” yang bermaksud menyediakan beberapa lapisan keselamatan pada setiap lapisan sistem. Kaedah ini amat berkesan bagi menyukarkan penggodaman pada sistem aplikasi yang dibangunkan. Anda boleh lawati laman web training kami di www.training.2-sigma.com untuk melihat silibus kursus ini.

Untuk mempelajari PHP Secure Programming, anda boleh mengikuti kursus PHP Secure Programming pada 28/4/2014 – 30/4/2014. Sekiranya anda berminat boleh la hubungi kami di talian 03-61880601 untuk mendapatkan kandungan kursus dan tarikh kursus terdekat ataupun menerusi emel sales@2-sigma.com

0 comments:

Post a Comment