.

Sunday 28 September 2014

Kursus Android Application Development di Kementerian Kerja Raya

Kursus Android Application Development di Kementerian Kerja Raya

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Pada 23 September 2014 hingga 26 September 2014 yang lalu, Two Sigma Techonologies telah mendapat jemputan daripada Kementerian Kerja Raya (KKR) untuk mengendalikan Kursus Android Application Development . Kursus yang dijalankan selama 4 hari itu telah dihadiri seramai 15 orang yang terdiri daripada kakitangan Kementerian Kerja Raya, Lembaga Pembanguan Industri Pembinaan Malaysia dan Lembaga Lebuhraya Malaysia. Alhamdulillah, kursus ini berjalan dengan lancar tanpa sebarang masalah dan para peserta juga telah memberikan respon yang positif.

Suasana semasa kursus dijalankan

Untuk makluman semua, kursus ini mendedahkan para peserta mengenai kaedah untuk membangunkan aplikasi berasakan Android dari awal pembangunan dan sehingga aplikasi tersebut digunakan.

Tenaga pengajar memberikan tunjuk ajar kepada peserta

Antara objektif kursus ini ialah :

  • Pendedahan asas mengenai sistem operasi Android.
  • Tatacara pembangunan aplikasi berasaskan Android.
  • Tatacara penggunaan peranti Android dengan lebih berkesan.

Antara kelebihan kursus ini ialah :

  • Mampu menguasai alat-alat (tools) asas dalam pembangunan aplikasi android menggunakan Eclipse bersama Android Developer Tools (ADT).
  • Mampu menguasai fungsi-fungsi asas didalam aplikasi android seperti memasukkan data, proses dan paparan.
Sesi penyampaian sijil

Alhamdulilah dan terima kasih diucapkan kepada semua para peserta kursus ini kerana berjaya menghabiskan kursus ini dengan jayanya. Semoga para peserta dapat menggunakan ilmu yang dipelajari dengan sebaiknya. Terima kasih juga kepada pihak KKR yang telah menjemput pihak Two Sigma Techonologies untuk mengendalikan Kursus Android Application Development.

Sekiranya berminat untuk kami mengendalikan Kursus Android Application Development di tempat anda, sila hubungi kami di talian 03-61880601 ataupun menerusi emel sales@2-sigma.com  untuk mendapatkan kandungan kursus atau keterangan  yang lebih lanjut.

0 comments:

Post a Comment