.

Sunday 3 August 2014

Kursus Ethical Application Hacking

Kursus Ethical Application Hacking

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, 

Pada 23-25 Jun sekali lagi pihak Two Sigma telah berjaya menganjurkan satu kursus yang menarik iaitu kursus Ehtical Web Application Hacking bertempat di RHR Hotel @ Uniten, Kajang. Kursus ini telah mengambil masa selama 3 hari dan disertai seramai 13 orang peserta dari pelbagai jabatan kerajaan dan organisasi swasta  seluruh Malaysia. Kursus amali ini memberi pendedahan kepada peserta tentang cara bagaimana penggodam berfikir dalam mengenalpasti dan mengeksploitasi kelemahan sesebuah aplikasi web.



Dalam kursus selama 3 hari ini para peserta akan diajar dengan teknik sebenar menangani kelemahan aplikasi web. Peserta tidak hanya akan menggunakan alatan, bahkan turut diajar tentang konsep-konsep asas bagaimana serangan tertentu berfungsi dan bagaimana untuk mengeksploitasinya. Dengan memahami bagaimana serangan penggodam, para peserta akan mempunyai kefahaman yang mendalam untuk membuat pengaturcaraan yang lebih selamat dalam membangunkan sesebuah aplikasi web.

Objektif Kursus

  1. Untuk membantu  menguasai teknik hacking  yang boleh digunakan dalam ujian penembusan atau etika hacking.
  2. Untuk mencegah dari digodam dan mengurangkan resiko serangan dari penggodam lain dengan teknik dan kaedah yang betul.

Kelebihan Kursus

  1. Menganalisis dan mengenal pasti kelemahan sistem dan rangkaian.
  2. Pelan dan reka bentuk langkah-langkah tindakan.
  3. Menilai keselamatan sistem dan rangkaian.

Pelajar focus dengan apa yang sedang diajar oleh pengajar

Pelajar sedang bertanya pengajar apa yang tidak dipahami


Alhamdulilah dan terima kasih diucapkan kepada semua peserta kursus ini kerana berjaya menghabiskan kursus ini dengan jayanya. Kursus yang berakhir pada 25 Jun 2014 ini mendapat penilaian yang sangat baik dari semua peserta yang sangat berpuas hati dengan kursus ini. Terima kasih yang tak terhingga kepada peserta untuk kerjasama yang diberikan. Semoga segala yang diajar dalam  kursus ini dapat memberi manfaat kepada peserta untuk digunakan pada masa hadapan.  Untuk makluman semua, pihak Two Sigma Technologies akan menganjurkan pelbagai kursus IT secara public sepanjang tahun 2014. Anda boleh melawati laman sesawang kami di www.training.2-sigma.com untuk melihat jadual kursus yang akan dijalankan. Jika berminat, sila hubungi kami di talian 03-61880601 ataupun menerusi emel sales@2-sigma.com untuk mendapatkan kandungan kursus atau keterangan  yang lebih lanjut.




0 comments:

Post a Comment